Marketing, sprzedaż i obsługa klienta to rozbudowane dziedziny, które nawet pojedynczo można dopracowywać latami. Jeszcze większym wyzwaniem jest powiązanie ich w taki sposób, by stanowiły jeden spójny organizm prowadzący firmę do biznesowego sukcesu. Zintegrowanie, a co więcej – do znacznego stopnia także zautomatyzowanie pracy trzech osobnych działów jest dziś dzięki technologii nie tylko możliwe, ale powszechnie stosowane. Mowa tu o rozbudowanych systemach CRM, takich jak HubSpot.
HubSpot to narzędzie, które jak każdy CRM (Client Relationship Management) pozwala na zarządzanie kontaktami – zarówno prospektami, jak i już obecnymi klientami. To w najprostszej formie dane kontaktowe, pełna historia rozmów z daną osobą czy całą jej organizacją, a także podpisanych umów czy obsługiwanych zgłoszeń serwisowych. Ale w odróżnieniu od wielu konkurencyjnych systemów CRM to w HubSpocie tylko fundament, a nie całość możliwości.
HubSpot podzielony jest na Huby – odpowiedzialne za marketing, sprzedaż, obsługę klienta, zaawansowane automatyzacje i integracje (Operations Hub) oraz tworzenie stron za pomocą intuicyjnego kreatora o dużych możliwościach (CMS Hub). Wszystkie Huby dostępne są w 3 wersjach – Starter, Professional oraz Enterprise, jednak mając już jeden Hub w wersji Pro wszystkie pozostałe automatycznie dodawane są do konta w wersji Starter.
Co oferuje HubSpot?
Poza wspomnianą integracją działów (wszyscy użytkownicy pracują na jednej bazie kontaktów) możliwości HubSpota są ogromne. Dla poszczególnych działów będą to między innymi:
Sprzedaż:
- Umawianie spotkań i integracja z kalendarzem Google
- Pipelines (tablice kanbanowe) – dzięki temu zawsze wiadomo, na którym etapie lejka znajduje się dany klient i kto jest jego opiekunem
- Rozbudowana analityka sprzedaży i zaawansowane, dynamicznie odświeżane raporty
- Automatyczna ocena leadów pod względem ich potencjału sprzedażowego
- Podpisywanie umów bezpośrednio przez system HubSpot
Marketing:
- Social Media – publikacja i planowanie postów na firmowych profilach, analiza konkurencji
- Integracja z kampaniami Google Ads, Facebook Ads i Linkedin Ads
- Wygodne tworzenie stron, landing page’y i blogów firmowych
- Zautomatyzowana wysyłka newsletterów do konkretnych grup osób
- Pełna analityka marketingowa
Obsługa klienta:
- Zautomatyzowane ankiety satysfakcji klienta
- Pełne zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi
- Analityka serwisowa z raportami
Powyższe elementy to jedynie ułamek możliwości HubSpota – jego największą siłą jest uniwersalność i możliwość indywidualnego ustawienia narzędzia do unikatowego dla każdego biznesu “firmowego DNA”.
CRM HubSpot to narzędzie, które wprowadza firmę na nowy poziom pod względem technologicznym i organizacyjnym. Proces przejścia na nową platformę wymaga jednak sporo wysiłku, dlatego kluczowa jest tutaj współpraca z odpowiednim partnerem. Wdrożenie HubSpot z Verseo to gwarancja, że produkt będzie idealnie dopasowany do potrzeb danej firmy, a samo lądowanie całkowicie bezkolizyjne.
Wdrożenie CRM HubSpot – postaw na Verseo
W Verseo jesteśmy praktykami – sami jako doświadczona i duża agencja od wielu lat korzystamy z HubSpota w naszych wewnętrznych oraz zewnętrznych działaniach. Zbadaliśmy tę platformę na całej jej szerokości podczas codziennego użytkowania. Wiemy więc, na które elementy najmocniej zwracać uwagę podczas implementacji systemu u klientów. Przede wszystkim jako ekspercki zespół wdrożeniowy wiemy, jak istotny jest czynnik ludzki w przełamywaniu bariery technologicznej – samo techniczne wdrożenie HubSpota to dopiero pierwszy krok ku temu, by faktycznie wywarł on realny pozytywny wpływ na biznes klienta.
Cały proces realizowany jest etapami – zaczyna się od wstępnej konfiguracji systemu, następnie zwiększając zakres o zbudowanie w narzędziu indywidualnych dla firmy procesów i szkolenia użytkowników. Jako Gold Partner HubSpota utrzymujemy codzienny kontakt z platformą, by błyskawicznie wyjaśnić nawet najbardziej skomplikowane pytania.
Jak wdrożyć HubSpot CRM z Verseo? Spotkajmy się online i porozmawiajmy o technologicznym rozwoju Twojej firmy.